Hieronder vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen.
Of bekijk de veelgestelde vragen over:
- de jaarfactuur
- de vooraankondigingen
- inloggen op Mijn RDI (ook eHerkenning, DigiD en eIDAS)
1) Ik wil een radioroepnaam, ATIS-code en (indien van toepassing) MMSI-nummer overnemen. Hoe moet ik dit regelen?
De radioroepnaam moet eerst door de oude eigenaar worden beëindigd. Als u in bezit bent van een bedieningscertificaat kunt u hierna de overname regelen via Mijn RDI. U kunt de overname niet telefonisch doorgeven. Kijk voor meer informatie op de webpagina Registratie opzeggen of overnemen.
2) Ik heb mijn schip/boot verkocht en wil mijn registratie opzeggen. Hoe moet ik dit regelen?
Dit kunt u doorgeven via Mijn RDI. U kunt de registratie niet telefonisch opzeggen. Kijk voor meer informatie op de webpagina Registratie opzeggen of overnemen.
3) Ik ben een erfgenaam en wil een radioroepnaam, ATIS-code en (indien van toepassing) MMSI-nummer (laten) overnemen. Hoe moet ik dit regelen?
De nieuwe eigenaar moet in het bezit zijn van een bedieningscertificaat. U kunt dan via info@rdi.nl een papieren formulier voor een overname aanvragen. Dit hoeft niet per sé door een erfgenaam te gebeuren, maar er is wel een akkoord van de erfgenaam nodig. Vermeld in de zelf opgestelde tekst de volgende gegevens: Radioroepnaam, Gegevens voormalig registratiehouder, Benoeming akkoord tot overname door derden en Naam erfgenaam met ondertekening. Let op: het is niet mogelijk om deze roepletters zelf via Mijn RDI over te nemen.
4) Ik ben mijn factuur kwijt. Kan ik een kopie van de factuur opvragen?
Stuur hiervoor een verzoek via de mail naar info@rdi.nl. Vermeld hierbij uw debiteurennummer en factuurnummer.
5) Ik ben (als bedrijf) mijn relatienummer en wachtwoord kwijt. Hoe kan ik nu nog inloggen in Mijn RDI?
Vanaf 11 november 2021 verstrekken wij geen inloggegevens meer. Dat betekent dat vanaf dat moment ook geen nieuwe wachtwoorden worden aangemaakt. Om online zaken te blijven doen met ons, kunt u een DigiD of eHerkenning aanvragen. Uw gegevens blijven behouden. Zie voor meer informatie de webpagina Inloggen op Mijn RDI
Komt u er niet uit? Neem dan contact op met ons Klantcontactcentrum.