Melden ingebruikname DAB+ zenders voor lokale omroepen

U kunt op drie manieren het gebruik, wijzigingen of intrekking van een zender bij ons melden:

  1. Invullen van het PDF-formulier
  2. Versturen van een XML-export uit ChirplusBC
  3. Versturen van een Terrasys-export uit ChirplusBC

Na uw melding ontvangt u een rapport met bevindingen over uw melding. Hierin staat of uw melding voldoet aan de vergunningvereisten.

1. PDF-formulier
Voor iedere zender die u in gebruik neemt, wijzigt of intrekt vult u een apart PDF-formulier in. Stuur het formulier naar info@rdi.nl. Print het formulier niet eerst uit om het vervolgens weer te scannen naar PDF.

2. XML-export
Met de ChirplusBC applicatie maakt u een XML export van alle zenders die behoren tot een allotment, dus ook van de zenders die al in gebruik zijn. Een XML- melding mag alleen zenders bevatten die tot hetzelfde allotment behoren.

U kunt de adresgegevens van de zender als volgt invoeren:

  • Tabblad 5 bij Address 1: straatnaam en huisnummer
  • Tabblad 5 bij Address 2: postcode en plaats

De datum van ingebruikname voert u in op  tabblad 3 bij On Air Date. Stuur de XML-export file naar info@rdi.nl.

3. Terrasys-export

Met de ChirplusBC applicatie maakt u een Terrasys-export van alle zenders die behoren tot een allotment, dus ook van de zenders die reeds in gebruik zijn. Een Terrasys-melding mag alleen zenders bevatten die tot hetzelfde allotment behoren. U kunt echter geen adresgegevens van de zender of ingebruiknamedatum opnemen. Voor de ingebruiknamedatum geldt daarom de datum van melding. We raden u aan om een XML-export of PDF-formulier te gebruiken, waarbij dit wel mogelijk is.

Stuur de Terrasys-export file naar info@rdi.nl.